ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::17 تیر, 1403

این یک پیروزی بزرگ بود

بازگشته از گور!

ورزش‌مدیا: تیم ملی فوتبال رومانی پس از سال‌ها افول در یورو 2024 حضور داشتند. اوج فوتبال آنها به دهه نود باز می‌گردد. جایی که در....

ورزش‌مدیا: تیم ملی فوتبال رومانی پس از سال‌ها افول در یورو 2024 حضور داشتند. اوج فوتبال آنها به دهه نود باز می‌گردد. جایی که در 3 جام جهانی 1990، 1994 و 1998 حضور داشتند، در هر 3 دوره از گروه‌شان صعود کردند و در سال 94 تا مرحله یک چهارم پیش رفتند. آنها در یورو 2000 هم در همین مرحله حذف شدند.

بعدتر اما روزگار حاشیه نشینی رومانی آغاز شد و آنها هم مثل بسیاری از تیم‌های اروپای شرقی قربانی سقوط سیاسی، اقتصادی بلاد کمونیست شدند.

حالا اما بنظر می‌رسد آنها مجددا از خاکستر برخاسته‌اند و نسل جدید فوتبال رومانی در مسیر بازگشت بروزگار خوش گذشته قرار دارد. میرچا لوچسکو، سرمربی 74 ساله و سرشناس رومانی و یکی از یادگاران روزگار اوج فوتبال این کشور با تمجید از عملکرد ملی پوشان نسل حاضر می‌گوید:

«این یک ماجراجویی بود که تمام شد. ما لحظات مهمی را در فوتبال این کشور رقم زدیم. هواداران واقعا فوق‌العاده و عالی بودند. آنها شایستگی تحسین و ستایش ما را دارند و پسرها باید از آنها به‌خاطر کاری که برایشان انجام دادند تشکر کنند.

عبور از بعضی از لحظات ممکن نیست. شما در زندگی واقعا هم نمی‌توانید این کار را انجام دهید. همیشه تجربه زیادی به دست می‎‌آورید. در شرایط کلی، این جام برای ما یک پیروزی است. فوتبال باعث شد که رومانی به اروپا معرفی شود و تصویری متفاوت از آنچه بعضی سعی در نشان دادنش داشتند به نمایش گذاشت. این موضوع مهمی در سرنوشت ماست.

کاری که آنها تا به حال انجام داده‌اند کم است. از حالا به بعد باید به این تورنمنت به چشم یک زمینه و بنیان مهم نگاه کرد. به همه اجازه دهید که به این مسابقات به چشم یک مثال نگاه کنند. بازیکنان ما باید درک کنند که توانایی رقابت در بالاترین سطح را دارند. پسرهای ما گام رو به جلوی بزرگی برداشتند و باید این شرایط حفظ شود. شاید تجربه نداشته باشیم اما این چیزی است که با زمان به دست می‌آید.»

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *