ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

همه‌کاره این نسل نچسب

گوش به فرمان شماییم آقای طارمی!

دنیای اقتصاد: با تساوی کم‌رمق و بدون گل برابر ازبکستان، پرونده این مرحله از مسابقات انتخابی جام‌جهانی بسته شد و اردوی بعدی هم رفت تا....

دنیای اقتصاد: با تساوی کم‌رمق و بدون گل برابر ازبکستان، پرونده این مرحله از مسابقات انتخابی جام‌جهانی بسته شد و اردوی بعدی هم رفت تا شهریور. اتفاق جالب توجه اما اظهارات مهدی طارمی بود؛ جایی که بزرگتر(!) و رییس واقعی تیم، اول نسخه جوانگرایی را پیچید و بعد لاف آشتی مردم با تیم ملی را زد.

شاید باورکردنی نباشد، اما میانگین سنی تیمی که در دیدار تشریفاتی برابر ازبکستان به میدان رفت و تنها یک شوت داخل چارچوب داشت، نزدیک به سی سال بود؛ یک عدد خجالت‌آور، آن هم در حالی که فاصله بسیار زیادی تا جام‌جهانی و جام ملت‌های بعدی داریم و همه رقبا دارند پوست می‌اندازند. اردوی قطر، قهرمان آسیا در همین فیفادی با میانگین سنی شگفت‌انگیز بیست‌ودو سال تشکیل شد، ازبک‌ها با معدل بیست‌وشش سال به تهران آمدند و میانگین سنی ژاپن، استرالیا، عراق و عربستان هم بین بیست‌وچهار تا بیست‌وهفت سال بود. در همین راستا عالیجناب طارمی بعد از پایان مسابقه با ازبکستان خط مشی تیم ملی را مشخص کرد: «تغییر نسل نیاز به زمان و صبوری دارد. وضع بقیه رشته‌هایی که نسل عوض کردند خوب نیست.» بله خب؛ شما بزرگان دور هم باشید و لذتش را ببرید، گور پدر فردا!

بخش بامزه‌تر ماجرا اما اظهارنظر طارمی در مورد اقبال مردمی به تیم ملی بود: «حضور این همه تماشاگر نشان داد با فوتبال خوبی که بازی کردیم توانستیم مردم را با تیم ملی آشتی بدهیم»؛ کپی حرف‌های قلعه‌نویی بعد از بازی فروردین‌ماه با ترکمنستان. این در حالی است که بنا بر اعلام رسمی در هر دو مسابقه حداکثر پانزده هزار نفر در ورزشگاه حاضر بودند و این، زمانی کف جمعیت برای مسابقات ملی بود. البته که نفهمیدن مفهوم «عدد» در مملکت ما هیچ چیز غریبی نیست؛ وقتی یک عده در این کشور یک خیابان یا میدان را پر می‌کنند و آن را جمعیت میلیونی می‌نامند، چندان تعجبی ندارد که دوستان در تیم ملی هم حضور پانزده هزار نفری مردم را حماسه بخوانند و پزش را بدهند، آن هم تماشاگرانی که در انتهای همین بازی با فریاد «بی‌غیرت، بی‌غیرت» ملی‌پوشان را بدرقه کردند. آشتی؟ اتفاقا گزاف نیست اگر بگوییم هیچ تیمی در تاریخ فوتبال به اندازه شما باعث قهر مردم یک کشور با تیم ملی‌شان نشده است. شما نسل متوهم از خود راضی نچسب…!

2 پاسخ

  1. استاد فرمودن در زمان اسکوچیچ ما اگه یه مساوی پی آوردیم حذف می شدیم ولی الان صدرنشین رفتیم مرحله ی بعد .
    یکی نیست بگه این قضیه تقصیر اسکوچیچ نبود . اسکوچیچ اومد اون گندای ویلموتس و تاج رو درست کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *