ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

دمیدن بر سوظن‌های سخیف و غیر واقعی

چه کسی صرب‌ها را المپیکی کرد؟

ورزش‌مدیا: تیم ملی والیبال صربستان با هدایت ایگور کولاکوویچ ( سرمربی اسبق تیم ملی ایران) به المپیک صعود کرد. صرب‌ها در مسیر رسیدن به پاریس....

ورزش‌مدیا: تیم ملی والیبال صربستان با هدایت ایگور کولاکوویچ ( سرمربی اسبق تیم ملی ایران) به المپیک صعود کرد. صرب‌ها در مسیر رسیدن به پاریس با رقیب سرسختی مثل کوبا روبرو بودند. آنها البته در دیدار رو در رو کوبا را 2-3 شکست داده و تا حدود زیادی راه رسیدن به المپیک را هموار کرده بودند.  بااین‌همه وقتی لهستان در آخرین بازی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها با نتیجه 0-3 کوبا را مغلوب کرد، صرب‌ها قبل از رویارویی با اسلوونی مسافر پاریس شدند و نبرد واپسین شاگردان کولاکوویچ تشریفاتی شد.

نکته قابل تأمل اما ذهن بیمار و آلوده به توهم توطئه برخی از سایت‌های پر بیننده ایرانی در قبال اتفاقات لیگ ملت‌ها و صعود صرب‌ها به المپیک است. یکی از این سایت‌ها در خبری با تیتر «بزرگترین خوش خدمتی تاریخ والیبال» نوشته:

«صربستان، این المپیکی شدن را مدیون نیکولا گربیچ سرمربی لهستان هستند، گربیچ که خود صربستانی است، حتی اجازه گرفتن یک ست به کوبایی‌ها را هم نداد تا یاران سیمون روبرتلندی المپیک را از دست بدهند. در عوض او تیمش دیروز دو ست به صربستان دادند.»

این در حالیست که والیبال را بازیکنان بازی می‌کنند نه مربیان. البته که مربی می‌تواند با تصمیم‌هایش تیم را تضعیف یا تقویت کند، اما تا مردان داخل زمین نخواهند هرگز بردی با این قاطعیت رخ نخواهد داد. گذشته از همه این‌ها لهستان صدرنشین لیگ ملت‌هاست. آنها از 12 بازی 10 تا را برده و 7 تیم را با نتیجه 0-3 شکست داده‌اند. ضمن آنکه یک رور پیش هم صربها را با نتیجه 2-3 مغلوب کرده بودند. آیا واقعا آنچه ملاحظه می‌شود به بزرگترین خوش خدمتی تاریخ شباهت دارد؟ آیا انگاره‌ی مسمومی که با آن تیتر و یک یادداشت نسبتا مفصل تبلیغ شده دقیقا همان چیزی نیست که برخی هواداران همیشه مشکوک درباره مربیان منسوب به سرخابی‌ها در لیگ برتر خودمان می‌گویند؟ آیا  سایت‌ها و رسانه‌ها باید بر آتش التهاب و سوظن‌های واهی و بی‌منطق بدمند یا از تلاش و کوشش واقعی تیم‌ها و ستاره‌هایشان حمایت کنند؟صربستان به المپیک رسید چون در نبرد مستقیم و چنان که همان سایت محترم چندی پیش نوشته بود در کامبکی زیبا و سرشار از انگیزه بازی 2-0 باخته را در مقابل کوبا با پیروزی 2-3 عوض کرد. یاد بگیریم دستاورد هیچ تیم و مجموعه‌ای را بی دلیل زیر سوال نبریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *