ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

این یک سوییس متفاوت است

چرا نباید انگلیس را ببریم؟

ورزش‌مدیا: سوییس و انگلستان شنبه شب و در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 به مصاف هم خواهند رفت. دو تیمی که به اصطلاح در....

ورزش‌مدیا: سوییس و انگلستان شنبه شب و در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 به مصاف هم خواهند رفت. دو تیمی که به اصطلاح در نیمه خوشبخت جدول قرار گرفته و از تقابل با غول‌ها و مدعیان در امان مانده‌اند.

سوییس آماده مورات یاکین با گذر مقتدرانه از ایتالیا به این مرحله رسیده، انگلیس پر ستاره ساوت گیت اما با گل ثانیه‌های پایانی جود بلینگام از شکست قطعی مقابل اسلواکی گریخته و در نهایت با گلزنی  کاپیتان حرفی در وقت‌های اضافه حریف سختکوش را از پیش رو برداشته است.

نمایش‌های قابل احترام سوییس مقابل آلمان میزبان و ایتالیای مدافع عنوان قهرمانی و البته کم رمقی آزار دهنده و مشهود انگلیسی‌ها اما سبب ایجاد انگیزه بیشتر در اردوی سوییس شده و آنها را برای رسیدن به نیمه نهایی امیدوارتر کرده است. در چنین احوالاتی مورات یاکین سرمربی ترک‌تبار تیم ملی سوییس در نشست خبری حاضر شد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. یاکین با اشاره به آخرین نبرد دو تیم در یورو 2004 و شکست 3-0 سوییسی‌ها گفت:

«آن روزها ما قبل از ‏مسابقه خوب آماده نمی‌شدیم. ولی الان سر و صداهای اضافی در ‏پس‌زمینه را حذف کرده‌ایم و این خیلی به نفع تیم است. تاثیرش را ‏در نوع بازی ما می‌بینید. این شرایط با آن روزها اصلا قابل مقایسه ‏نیست.»

یاکین که بعد از برد مقابله ایتالیا گفته بود: «وقتی فهمیدم ایتالیا با چهار ‏دفاع بازی می‌کند می‌دانستم که سوئیس آنها را له خواهد کرد»؛ در نشست خبری اخیر با اظهار پشیمانی از بیان این عبارات گفت:

«من ‏معمولا اینطور حرف نمی‌زنم. شاید کلمه درستی انتخاب نکردم. ولی ‏ما می‌دانستیم اگر حریف با چهار دفاع بازی کند، می‌توانیم برایش ‏دردسر درست کنیم. چون فضای کافی داشتیم تا بازی خودمان را ‏انجام بدهیم. کلمه له شدن را به خاطر خوشحالی زایدالوصف از ‏نحوه فوتبال بازی کردن‌مان به زبان آوردم.»

خبرنگاران که حاضر به فراموشی آن جمله جنجال برانگیز نبودند، پرسیدند: یعنی الان انگلیس را هم که با چهار مدافع بازی می‌کند را له خواهید کرد؟ یاکین در پاسخ گفت:

«بازی متفاوتی است. انگلیس عمودی ‏بازی می‌کند و اگر به آنها اجازه بدهیم خیلی پرفشار بازی می‌کنند. مگر ‏اینکه پرس همیشگی‌مان را انجام بدهیم و اجازه ندهیم آنها سبک ‏بازی‌شان را پیش ببرند. این برنامه ماست. ما وقتی با تیمی بازی ‏می‌کنیم که هدفش خوب بازی کردن است معمولا شرایط خوبی ‏داریم. در مقابل آلمان هم خوب بازی کردیم و در مقابل ایتالیا هم ‏همین‌طور. پس چرا نباید انگلیس را ببریم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *