ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

فوتبال نه شطرنج است نه ریاضی

همین حالا هم قهرمانیم!

ورزش‌مدیا: ویلی سانیول سرمربی تیم ملی گرجستان در آستانه نبرد حساس با اسپانیا در یک‌هشتم نهایی یورو 2024 در نشست خبری پیش از بازی با....

ورزش‌مدیا: ویلی سانیول سرمربی تیم ملی گرجستان در آستانه نبرد حساس با اسپانیا در یک‌هشتم نهایی یورو 2024 در نشست خبری پیش از بازی با اشاره به برد تاریخی مقابل پرتغال گفته:

«آن برد برای ما خیلی احساسی بود و انتظارش را نداشتیم. خیلی ‏خوشحالیم. ولی خوشحالی نمی‌تواند خستگی فیزیکی را از بین ببرند. ‏اگر بیشتر استراحت می‌کردیم مسلما بهتر بود ولی کاری‌اش نمی‌شود ‏کرد. آمادگی روحی و احساسی بچه‌ها خستگی را جبران خواهد کرد. »

مرد فرانسوی در واکنش به سوالی درباره باخت وحشتناک 1-7 مقابل اسپانیا در انتخابی جام جهانی قطر 2022 گفت:

«من که آن بازی را یادم نمی‌آید (خنده). نه، واقعا. آن بازی برای ما روز ‏سختی بود. خیلی سخت. واقعا هم درد کشیدیم که با آن نتیجه ‏باختیم. ولی اگر الان اینجا هستیم شاید بخشی از دلایلش به همان ‏باخت سنگین و به درسی که آن شب گرفتیم برگردد. آن درس برای ما ‏خیلی بزرگ بود و به بهای گزافی به دست آمد. در زندگی هم وقتی به ‏مشکل برمی‌خورید باید بلند شوید، خاک را از روی آستین‌تان پاک کنید ‏و ادامه بدهید. تیم ما ثابت کرده که این قابلیت را دارد. آنها تا حالا در تورنمنت گل نخورده‌اند. بدون شک اسپانیا تا امروز ‏بهترین تیم تورنمنت بوده. دیگر چه بگویم؟ ولی با اینکه ما در ‏بازی‌های اخیرمان چهار بار به آنها باخته‌ایم اطمینان قلبی دارم که در ‏بازی فردا هر نتیجه‌ای ممکن است.»

او همچنین به شیوه احتمالی تیمش در مصاف با حریف هم اشاراتی داشت:

«نمی‌شود هر روز به بازیکنانت بگویی آزاد و سیال بازی کنند و بعد ‏یک‌دفعه همه چیز را عوض کنی. من برای استراتژی دفاعی اهمیت ‏خیلی زیادی قائلم ولی فوتبال نه ریاضی است و نه شطرنج. انگیزه ‏دادن به تیم خیلی ساده است و بچه‌ها برای انگیزه پیدا کردن نیازی ‏به من ندارند. به نظر من بچه‌ها به آرامش ذهنی نیاز دارند. همین ‏که به اینجا رسیده‌ایم به نظر من هم‌سطح قهرمانی در تورنمنت ‏است.

نمی‌توانیم صرفا دفاع کنیم. در این هیچ شکی نیست. می‌خواهیم به ‏اروپا و به کل دنیا نشان بدهیم که وقتی توپ دست ما است ‏می‌توانیم زیبا فوتبال بازی کنیم.»

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *