ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

انتقاد نویل از سه شیرها

همیشه نمی‌شود خوش شانس بود

ورزش‌مدیا: عملکرد انگلستان تاکنون چنگی به دل نزده و شاگردان ساوت گیت پایین‌تر از انتظار ظاهر شده‌اند. این موضوع بویژه در نبرد با اسلواکی در....

ورزش‌مدیا: عملکرد انگلستان تاکنون چنگی به دل نزده و شاگردان ساوت گیت پایین‌تر از انتظار ظاهر شده‌اند. این موضوع بویژه در نبرد با اسلواکی در مرحله یک هشتم نهایی به اوج رسید. در واقع چیزی نمانده بود در مصاف با این تیم از دور رقابت‌ها حذف شوند. گل ثانیه‌های پایانی جود بلینگام اما سه شیرها را در بازی حفظ کرد و کار برای نخستین بار در یورو 2024 به وقت‌های اضافه کشیده شد.

البته که انگلیسی‌ها در شروع وقت اضافه اول و در حالیکه اسلواک‌ها هنوز از شوک دریافت گل در لحظات پایانی بیرون نیامده بودند، گل پیروزی را هم به ثمر رساندند و در نهایت به یک‌چهارم نهایی صعود کردند. در نهایت این نمایش دلهره آور هیچ کس را راضی نکرد و جز گلزنی بلینگام و هری کین آورده دیگری نداشت.

همین است که گری نویل مدافع اسبق تیم ملی انگلستان مثل بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان از روند تیم ملی اظهار نگرانی کرده و سرنوشت این تیم را ختم به خیر نمی‌داند:

«این تیم انگلیس، در طول این تورنمنت، چهار بار عملکردی پایین‌تر از حد انتظار ارائه داده است. آن‌ها امیدوارند که این اتفاق، جرقه‌ای برای بهبود سطح عملکرد و تغییر جهت در نمایش تیم باشد. برد در تورنمنت‌ها همه چیز است، اما عملکرد هم اهمیت دارد، چون در نهایت تا چه وقت می‌توانید تیم ضعیف‌تر باشید؟ برد بدون کیفیت در بازی، در نهایت گریبان‌گیر شما می‌شود و فکر می‌کنم اگر آن‌ها با همین سطح بازی به میدان بروند، روز شنبه برای انگلیس همین اتفاق خواهد افتاد.

بیایید رو راست باشیم. سه هفته پیش، اگر نتیجه‌ قرعه به ما می‌گفت که انگلیس با هدایت ساوتگیت در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی به مصاف سوئیس می‌رود، قطعا ذوق‌زده می‌شدیم. اما سوئیس تیم خوبی است و عملکرد خوبی دارد. آن‌ها قابل احترام هستند اما اگر ما سطح عملکردمان را بالا نبریم، روز شنبه حذف خواهیم شد.»

نویل هشدار داد که خوش شانسی همیشگی نخواهد بود و بالاخره واقعیت فوتبال گریبان سه شیرها را مثل سالیان گذشته خواهد گرفت:

«ما در مقابل اسلواکی خوش‌شانس بودیم و در مرحله‌ گروهی هم اقبال یارمان بود؛ جایی که اگر دانمارک یک گل دیگر می‌زد، حالا به مصاف آلمان می‌رفتیم. پس حالا دو بار است که خوش‌شانسی یارمان بوده، شاید در تقدیر ما باشد که تا فینال هم با بخت و اقبال پیش برویم؛ اما عقل به من می‌گوید که اگر به همین شکل ادامه دهیم، به مانعی بزرگ برخورد می‌کنیم و برای رهایی خودمان نیاز به ریسک کردن داریم. ما شبیه به تیم‌های قدیم انگلیس ظاهر شده‌ایم؛ جایی که آن‌ها همچون نیمه اول بازی روز گذشته، درون زمین از ترس خشک‌شان می‌زد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *