ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

به بهانه تغییر اسم دوباره مسابقات آسیایی

نه قهرمانی‌های استقلال پاک می‌شود، نه فینال‌های پرسپولیس

ورزش مدیا: از شهریور ماه سال جاری شاهد برگزاری نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا خواهیم بود؛ مسابقاتی که با توجه به قوانین و فرمول برگزاری،....

ورزش مدیا: از شهریور ماه سال جاری شاهد برگزاری نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا خواهیم بود؛ مسابقاتی که با توجه به قوانین و فرمول برگزاری، کار را برای باشگاه‌های ایرانی سخت‌تر از قبل کرده است، چرا که از این پس تیم‌ها می‌توانند به شکل نامحدود از بازیکنان خارجی در ترکیب خود استفاده کنند.

در بین تیم‌های ایرانی، استقلال با دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم مسابقات قاره‌ای است. آبی‌ها در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ جام قهرمانی را بالای سر بردند؛ زمانی که نام این تورنمنت، جام برندگان آسیا بود.

این درحالی است که برخی هواداران پرسپولیس معتقدند باتوجه به تغیر فرمت جام برندگان به جام باشگاه‌ها و بعدا لیگ قهرمانان آسیا، قهرمانی‌های استقلال نیز فاقد اعتبار است‌. اگرچه این نظریه چندان فراگیر نیست، اما باید یادآوری کرد آن دو قهرمانی به اسم استقلال و به نام ایران ثبت شده؛ همانطور که دو بار حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا آن هم با دشواری روزافزون مسابقات، افتحاری برای فوتبال کشورمان است و با تغییر نام تورنمنت از اعتبار ساقط نمی‌شود.

هر دو قطب سنتی فوتبال ایران، سرمایه‌های ورزشی و اجتماعی بزرگ کشورمان هستند؛ کاش به جای تحقیر دستاوردهای تاریخی طرف دیگر، بکوشیم خودمان در سطحی بهتر قرار بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *