ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::17 تیر, 1403

شاهکار آقای کاستا

نجات دو اسطوره با یک حرکت!

ورزش‌مدیا: پرتغال در شرایطی با کسب یک پیروزی دراماتیک برابر اسلوونی در ضربات پنالتی به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد که این بازی....

ورزش‌مدیا: پرتغال در شرایطی با کسب یک پیروزی دراماتیک برابر اسلوونی در ضربات پنالتی به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد که این بازی غیر از پنالتی خراب کردن و گریستن کریس رونالدو در وقت اضافه اول، یک صحنه بسیار خاص دیگر هم داشت؛ موقعیت تک به تکی که ششکو، بازیکن اسلوونی در دقیقه ۱۱۶ ناباورانه از دست داد.

در شرایطی که قرمزها سراپا حمله بودند، په‌په مرتکب یک اشتباه مهلک شد و توپی را لو داد که ششکو را در فاصله ۴۰ متری با دیه‌گو کاستا در موقعیت تک به تک قرار داد. در حالی که همه منتظر بودند با به ثمر نشستن این توپ، پرونده حضور پرتغال در یورو بسته شود و یک شگفتی بزرگ دیگر رقم بخورد، کاستا با باز کردن پاهایش یک مهار حیرت‌انگیز انجام داد و پرتغال را در تورنمنت نگه داشت. بعدتر هم او شاهکارش را با مهار سه ضربه پنالتی تکمیل کرد و یک تنه سلسائوی اروپا را بالا برد. بعد از بازی، مهار توپ کاستا به شکل گسترده با سیو لحظات پایانی امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان آرژانتین در آخرین لحظات فینال جام‌جهانی برابر فرانسه مقایسه شد. این سیو کاستا اما از یک جهت دیگر هم ارزشمند بود، چرا که به‌طور همزمان از فروپاشی تصویر دو اسطوره پرتغالی در ذهن مردم جلوگیری کرد؛ یکی رونالدو که پنالتی‌اش را خراب کرده بود و یکی پپه که آن توپ را لو داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *