ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

سایه سیاست بر تیم سانیول

من فقط مربی فوتبال هستم!

ورزش‌مدیا: چهارشنبه شب و در دور پایانی مرحله گروهی یورو 2024، تیم‌های گرجستان و پرتغال مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. پرتغال با 6 امتیاز....

ورزش‌مدیا: چهارشنبه شب و در دور پایانی مرحله گروهی یورو 2024، تیم‌های گرجستان و پرتغال مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. پرتغال با 6 امتیاز صعودش را به عنوان صدرنشین قطعی کرده و گرجی‌ها برای راهیابی بدور بعد باید با گذر از تیم پر ستاره روبرتو مارتینز، مأموریتی غیر ممکن را به انجام برسانند.

نکته قابل تأمل اینکه تیم گرجستان در نخستین حضور در یورو با حاشیه‌های سیاسی و قومیتی قابل تأملی روبرو بوده است. گفته می‌شود به دلیل دخالت‌های سیاسی احزاب گرجستان، سرمربی فوتبال این کشور به بادو زیوزیوادزه فرصت کمی برای حضور در زمین میدهد. انگاره‌ای که بشدت از سوی سانیول رد شده و سرمربی فرانسوی گفته:

«بامزه است، چون یادم می‌آید که شش یا هفت ماه پیش وقتی میکائوتادزه را روی نیمکت می‌نشاندم و به بادو زیوزیوادزه بازی می‌دادم، عده زیادی از مردم به من توهین می‌کردند. حالا هم هر روز به خاطر هیچ دلیل فوتبالی‌ای مورد توهین قرار می‌گیرم. دیگر نمی‌توانم این را تحمل کنم. من سرمربی فوتبال هستم، هیچ چیز دیگری نیستم، سیاست ربطی به من ندارد. این موضوع برای همه روشن است. اینکه چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند، کاملا تصمیم من است. همین»

ویلی سانیول همچنین درباره دیدار مجدد با کریس رونالدو میگوید:

«من و بازیکنانم به شدت هیجان‌زده و مشتاق این بازی هستیم. حتی اگر شانس کمی برای این بازی وجود داشته باشد، برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی تلاش خواهیم کرد. بازیکنان گرجستان تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این موضوع به حقیقت تبدیل شود. در مورد رونالدو، یکی از پسران من به شدت هوادار اوست. قصد ندارم به او فشار وارد کنم، اما اگر بخواهد پیراهنش را به من هدیه دهد، خوشحال‌ترین انسان روی کره‌ زمین خواهم بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *