ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

کشتی روسیه نقره‌ داغ شد

قربانیان تجاوز و سیاسی‌کاری!

ورزش‌مدیا: کمیته بین‌المللی المپیک در تصمیمی عجیب و بی‌سابقه بسیاری از قهرمانان کشتی روسیه را به بهانه حمایت آنان از جنگ روسیه علیه اوکراین از....

ورزش‌مدیا: کمیته بین‌المللی المپیک در تصمیمی عجیب و بی‌سابقه بسیاری از قهرمانان کشتی روسیه را به بهانه حمایت آنان از جنگ روسیه علیه اوکراین از حضور در المپیک پاریس 2024 محروم کرد.

در واقع این کمیته همه ورزشکارانی که در باشگاه‌های ورزشی نظامی روسیه عضویت داشته و یا دارند را مشمول این محرومیت دانسته است. پیش‌تر عبدالرشید سعدالله‌اف، قهرمان بلند آوازه جهان و المپیک ( مشهور به تانک روس) از حضور در المپیک منع شده بود اما حالا نام‌های بزرگی مانند زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، سرگی سیمینوف، خبیب گادژی ماگمادوف و آرتور نایفانوف نیز در کنار عبدالرشید قرار گرفته و از حضور در فرانسه محروم شده‌اند.

با این اتفاق تیم ملی کشتی روسیه عملا خلع سلاح شده و بخش بزرگی از جذابیت‌های این رشته ورزشی تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. تجاوز روسیه به اوکراین نباید به بهانه‌ای برای برخورد با ورزشکاران تبدیل شود. بخصوص که بسیاری از آنها هرگز به شکل مستقیم یا غیر مستقیم در این نبرد دخالتی نداشته‌اند. به عبارت دیگر قریب به اتفاق این قهرمانان صرفا تاوان ماجراجویی و زیاده‌خواهی سران کرملین و البته برخورد سیاسی و  فرا ورزشی کمیته بین المللی المپیک را می‌پردازند.

حکایتی آشنا که ضرب المثل « گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری» را در خاطرها زنده میکند.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *