ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::11 تیر, 1403

گواردیولا همه را گیج کرد

فلسفه پپ برای بچه‌ها مناسب نیست!

ورزش‌مدیا: همکاری 4 ساله پپ گواردیولا و لیونل مسی ( 2008 تا 2012)، سبب ساخته شدن یکی از قدرتمندترین نسخه‌های بارسلونا شد. آنها طی این....

ورزش‌مدیا: همکاری 4 ساله پپ گواردیولا و لیونل مسی ( 2008 تا 2012)، سبب ساخته شدن یکی از قدرتمندترین نسخه‌های بارسلونا شد. آنها طی این مدت 14 جام بدست آوردند. فتح 3 لالیگا و 2 لیگ قهرمانان از جمله افتخارات آن جوخه مخوف و فراموش نشدنی است. حالا اما لیونل مسی به تشریح فلسفه فوتبال پپ پرداخته و آموزش شیوه پپ را برای کودکان نامناسب دانسته است:

« دوران گواردیولا باعث گیج شدن مردم شده است. همه الان می‌خواهند به این سبک بازی کنند. به بچه‌های ۶، ۷ ساله می‌گویند با دو ضربه و سریع بازی کنند. در حالی که در این سن و سال، برای این بچه‌ها هم باید اتفاقی بیفتد که برای من افتاد. نباید خودجوش بودن و غریزه فوتبال را از آنها بگیریم.

 با گواردیولا چیزهای زیادی یاد گرفتم و درک بیشتری نسبت به بازی پیدا کردم: فضاها، مالکیت توپ، چگونگی مدیریت بازی با پاسکاری. فوتبال خیلی پیشرفت کرده است. امروزه بازی بسیار تاکتیکی است. در گذشته فضای بیشتری در زمین وجود داشت. امروز بازی تاکتیکی‌تر و فیزیکی‌تر شده است.

من پیش از نخستین تقابل با رئال مادرید تازه با فلسفه شماره 9 کاذب آشنا شدم. پپ من را خواست، چند ویدیو  نشانم داد و چند نکته را به من گفت.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *