ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

اعاده حیثیت به سبک پروفسور

غیر منتظره‌های جذاب

ورزش‌مدیا: سه شنبه شب و در ادامه دور سوم مرحله گروهی یورو 2024 بازی‌های گروه C و D در فضایی کاملا متفاوت برگزار شد و....

ورزش‌مدیا: سه شنبه شب و در ادامه دور سوم مرحله گروهی یورو 2024 بازی‌های گروه C و D در فضایی کاملا متفاوت برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به دور حذفی تا حدود زیادی مشخص شدند.

بازی‌های گروه D که طبق برنامه زودتر انجام می‌شد از جذابیت و هیجان بسیار بیشتری برخوردار بود. در  نبردهایی همزمان اتریش با نتیجه 2-3 از سد هلند گذشت و فرانسه و لهستان یک بر یک مساوی شدند.

مصاف اتریش و هلند بی‌گمان زیباترین و چشم‌نوازترین بازی یورو 2024 تاکنون بوده است. دو تیم در این نبرد پرگل و غیر قابل پیش‌بینی یک لحظه آرام و قرار نداشتند و کل جریان بازی به تلاش برای تغییر نتیجه گذشت. نکته جالب اینکه از 7 شوت در چارچوب دو تیم، 5 شوت وارد دروازه‌ها شد و تنها گلر هلند موفق شد 2 مهار موفق را ثبت کند.

سرمربی اتریش که دو سال پیش در باتلاق منچستر یونایتد گرفتار آمده و شایستگی‌هایش با تردیدهای فراوان همراه شده بود، بعد از صعود به یورو و رد پیشنهاد اغوا کننده بایرن مونیخ پای شاگردان در تیم ملی اتریش ایستاد و همراه با آنان به شگفتی ساز یورو 2024 تبدیل شد.باید منتظر ماند و دید که آنها تا کجا به ماجراجویی‌هایشان ادامه خواهند داد.

در دیگر دیدار این گروه اما فرانسه با توقف مقابل لهستان صدر جدول را از دست داد. شاگردان دشان که در نبرد مقابل اتریش به لطف گل بخودی حریف موفق به کسب پیروزی شده و در مصاف با هلند بدون گل مساوی کرده بودند، بالاخره در دقیقه 56 بازی سوم و از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی بوسیله بازیکنان خودی در یورو 2024 شدند. این گل البته دوام چندانی نداشت و در دقیقه 79 توسط ماشین گلزنی لهستان، روبرت لواندوفسکی تلافی شد. لوا هم از روی نقطه پنالتی دروازه خروسها را گشود.

با این نتایج شاگردان رالف رانگنیک آلمانی با 6 امتیاز به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کردند. فرانسه و هلند نیز به ترتیب با 5 و  4 امتیاز در قامت تیمهای دوم و سوم گروه مسافر دور یکهشتم نهایی شدند. توقف مجدد فرانسه و از دست رفتن صدرنشینی این تیم سبب قرار گرفتن فینالیست جام جهانی در نیمه پر مخاطره جدول شد. آنها حالا با پرتغال، آلمان و اسپانیا در یکسوی نمودار حذفی بازیها ایستاده و سرنوشتشان با این رقبای بزرگ در هم آمیخته است.

پی‌نوشت: دو پنالتی اگرچه سبب به تساوی کشیده شدن مصاف فرانسه و لهستان شد و اسباب از دست رفتن صدرنشینی فرانسه و حذف زودهنگام لهستان را فراهم کرد، برای امباپه و لواندوفسکی آنقدرها هم بد نبود. ستاره فرانسوی بالاخره نخستین گلش را در دو یوروی اخیر به ثمر رساند و کاپیتان کهنه‌کار لهستان نیز با گل کردن پنالتی، موفق به گلزنی در چهارمین یوروی متوالی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *