ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

عربستان شما یا این عربستان؟

ورزش‌مدیا: به تازگی کاربران اصولگرا در صفحه اجتماعی توییتر قطعه فیلمی را منتشر کرده‌اند که سر و شکل زرد و زار حاشیه شهر ریاض را....

ورزش‌مدیا: به تازگی کاربران اصولگرا در صفحه اجتماعی توییتر قطعه فیلمی را منتشر کرده‌اند که سر و شکل زرد و زار حاشیه شهر ریاض را نشان می‌دهد. آنها با این ویدیو، ادعای الگوی توسعه بودن عربستان را زیر سوال برده‌اند و البته کلیدواژه همیشگی‌شان را هم فراموش نکرده‌اند؛ خود تحقیری.

بله؛ لابد ما خود تحقیریم که فکر می‌کنیم کشوری در همسایگی‌‍مان با منابع نفت و گازی مشابه، به سمت پیشرفت و بهبود سطح زندگی مردمانش گام برمی‌دارد و ما در خوشبینانه‎ترین حالت ممکن یک جا ایستاده‌ایم. بله؛ لابد ما خودتحقیریم که انتظار داریم بالاخره یک روز، یک جا روند پیشروی خط فقر متوقف شود و هر روز هزاران نفر را زیر سلطه خودش نکشد. بله؛ لابد ما خود تحقیریم که دل‌مان نمی‌خواهد سهم عربستان جولان دادن مسی و رونالدو و نیمار باشد و سهم ایران، وصله و پینه شدن چمن ورزشگاه آزادی. اصلا هر کسی خلاف میل شما حرف بزند، کمبودها را ببیند و دلش برای مملکتش بسوزد، خود تحقیر است. خوب شد؟

هیچ آدم عاقلی نمی‌گوید عربستان بی‌عیب و خطاست یا مشکل و کمبود ندارد. حرف بر سر این است که راه و رسم توسعه و پیشرفت را پیدا کرده‌اند، دنبال تنش‌زدایی هستند و سیاست‌های اقتصادی‌شان به باز نشسته. این موضوع را هم آمار و ارقام دقیق نشان می‌دهد، نه ادعاهای بی‌سند مسوولان خودی و مجریان تلویزیونی. صندوق بین‌المللی پول می‌گوید اقتصاد عربستان در سال 2023، حدود 8.7 درصد رشد کرده است. عربستانی‌ها روزی یک میلیارد دلار نفت می‌فروشند، اما به همین مقدار بسنده نکرده‌اند و دنبال کسب درآمد از روش‌های دیگری همچون توریسم هستند. به همین دلیل هم افسانه‌ای مثل لیونل مسی را استخدام می‌کنند تا در این کلیپ تبلیغاتی محشر، همه دیوارها را به سمت پیشرفت بشکند و دنیا را به سمت عربستان متمایل‌تر کند.

حالا شما اسم خودتان را بگذارید وطن‌پرست؛ از هر گوشه دنیا یک گیر و گرفتاری پیدا کنید و به کمک آن روی کمبودها ماله بکشید. آخر آخرش اما از ما «ایرانی»تر پیدا نمی‌کنید؛ ما که قلب‌مان برای این وطن می‌تپد و طاقت نداریم جلو رفتن دیگران و درجا زدن خودمان را ببینیم. دیگر خود دانید…

پی‌نوشت: لیونل مسی همین حالا همراه لوییس سوارس در عربستان به سر می‌برد و روز پنجشنبه در قالب اینترمیامی به مصاف النصر خواهد رفت. شاید آخرین تقابل مسی و کریس رونالدو.

0 پاسخ

  1. البته از نظر توسعه سیاسی و حقوق بشر وضعیتشون فاجعه است
    دیکتاتوری بن سلمان
    انواع زندانی سیاسی و سرکوب و….
    ….
    هرچند فرسنگ‌ها با ما فاصله دارن از نظر اقتصادی

    ولی بدون توسعه سیاسی و در ساختار دیکتاتوری
    توسعه اقتصادی و اجتماعی با دوامی شکل نمیگیره
    این همون مسیر پهلوی دوم هست که بن سلمان میره

    اقلا از کره جنوبی و ژاپن بعنوان الگو صحبت کنید
    نه عربستان!
    ….
    حضور امثال مسی و رونالدو هم صرفا برای پر کردن جیب خودشون هست
    با شو و نمایش امثال مسی شاید بشه برای یه مدت خاورمیانه خراب شده و مهد دیکتاتوری را بزک کرد
    ولی خوب واضحه که پایدار نیست و از پای‌بست ویران بودنش به زودی معلوم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *