ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::11 تیر, 1403

به بازیکنانم افتخار می‌کنم

صعود، رویای ما بود!

ورزش‌مدیا: تیم ملی فوتبال گرجستان با ارائه نمایشی از انگیزه، تعصب و مبارزه‌طلبی با نتیجه 0-2 پرتغال پر ستاره را مغلوب کرد. گرجی‌ها با این....

ورزش‌مدیا: تیم ملی فوتبال گرجستان با ارائه نمایشی از انگیزه، تعصب و مبارزه‌طلبی با نتیجه 0-2 پرتغال پر ستاره را مغلوب کرد. گرجی‌ها با این نتیجه نه تنها به نخستین پیروزی در تاریخ یورو دست یافتند، بلکه در اولین حضور به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند. یک تاریخ‌سازی واقعی برای مجموعه‌ای که کمتر جدی گرفته می‌شد.

ویلی سانیول، بازیکن اسبق تیم ملی فرانسه و باشگاه بایرن مونیخ و سرمربی فعلی تیم ملی گرجستان بعد از این توفیق غیر منتظره و خطاب به خبرنگاران گفت:

«صادقانه بگویم، به یاد نمی‌آورم قبل از بازی چه چیزی به بازیکنان گفتم، اما پیام من این بود که فوتبال خودشان را بازی کنند؛  وقتی توپ را در اختیار ندارید نظم خود را حفظ کنید و  وقتی توپ را در اختیار دارید، بازی کنید. به آنها گفتم به یاد بیاورند که در 16 یا 17 سالگی چطور بدون هیچ نگرانی و استرسی بازی می‌کردند. آنها امروز به طرز درخشانی این کار را انجام دادند و فراتر از هر انتظار بودند.»

او در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه این رخداد تاریخی در گنجینه افتخاراتش گفت:

«مقایسه زمانی که در زمین هستید با زمانی که کنار زمین هستید دشوار است. ما هنوز روی مسابقات تمرکز داریم و درک این که چه کاری انجام داده‌ایم دشوار است – این احتمالا زمانی اتفاق می‌افتد که ببازیم. حرف زیادی برای گفتن ندارم اما به بازیکنانم افتخار می‌کنم، زیرا آنها در این سه بازی تصویری زیبا از فوتبال گرجستان به نمایش گذاشتند. من بسیار مفتخرم که سرمربی آنها هستم.»

سانیول درباره سبک و فلسفه فوتبال شاگردانش هم توضیح داد:

«وقتی تیمی کوچک هستید، می‌دانید که چیزی برای از دست دادن ندارید. تنها چیزی که قبل از مسابقات گفتیم این بود که هیچ پشیمانی نداشته باشیم [بابت اینکه] فوتبال خودمان را بازی نکردیم یا از مسابقات به اندازه کافی لذت نبردیم.

[به بازیکنان گفتیم] هیچ وزنه‌ای روی دوشتان نیست؛ تنها مسئولیت ما این بود که ملت گرجستان را به بازیکنانشان افتخار کند و فکر می‌کنم این کار را به بهترین نحو انجام دادیم.وقتی به نیمکت ما نگاه می‌کنید، از نظر کیفیت فوتبالی هیجان‌انگیزترین نیست؛ اما از نظر کیفیت انسانی چرا.

من خیلی خیلی خوشحالم. فکر می‌کردم صعود به مرحله بعد حداکثر هدف ما باشد، اما فوتبال هرگز از قبل نوشته نمی‌شود. نمایشی که کیتیشویلی امروز داشت، با وجود دو هفته مصدومیت، فوق‌العاده بود و او می‌تواند بدون هیچ مشکلی برای یکی از باشگاه‌های برتر اروپا بازی کند.»

مرد فرانسوی به تقابل قریب الوقوع با اسپانیا هم واکنش نشان داد:

«صعود به تنهایی یک رویا بود. ما آرزوی رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی را داشتیم اما فکر نمی‌کردیم ممکن باشد. قبل از بازی سعی نکردیم بفهمیم در صورت برد با چه کسی بازی می‌کنیم، فقط کارها را همانطور که پیش می‌آید انجام می‌دهیم…

آنها احتمالا بهترین تیم دور اول بوده‌اند، پس این یک چالش بزرگ دیگر است. نمی‌دانم خیلی بزرگ است یا نه، اما ما از همان دقیقه اول مبارزه خواهیم کرد، همانطور که در تمام طول این تورنمنت جنگیده‌ایم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *