ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::17 تیر, 1403

تصمیم مهم اتحادیه جهانی کشتی

داوران خاطی نقره داغ شدند

ورزش‌مدیا: اتحادیه جهانی کشتی از محرومیت داوران خاطی خبر داد. این داوران در جریان مبارزه فرانک چامیزو ،کشتی‌گیر کوبایی الاصل تیم ایتالیا و توران بایراموف....

ورزش‌مدیا: اتحادیه جهانی کشتی از محرومیت داوران خاطی خبر داد. این داوران در جریان مبارزه فرانک چامیزو ،کشتی‌گیر کوبایی الاصل تیم ایتالیا و توران بایراموف آذربایجانی از سری مسابقات گزینشی المپیک در باکو، با قضاوتی جنجال برانگیز و پر اشتباه سبب برتری ورزشکار کشور میزبان شده بودند.

فدراسیون کشتی ایتالیا داوران مذکور را متهم به دریافت رشوه کرده بود. بااین‌حال اتحادیه جهانی کشتی بدون اشاره به موضوع رشوه و اثبات یا رد آن،  ابراهیم چی چی اوغلو، داور سرشناس ترک و مدرس اتحادیه جهانی کشتی و همچنین داور اوکراینی این مبارزه را تا پایان سال ۲۰۲۴ تعلیق کرد تا چی چی اوغلو عملا حضور در المپیک پاریس را از دست داده باشد.

همچنین الکسی بازولین روس، رییس تشک تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ و قاضی عراقی این مبارزه نیز تا پایان ماه سپتامبر با محرومیت روبرو شدند.

کمال بوعزیز دیگر چهره شاخص داوری جهان از تونس به همراه گوسل آمریکایی که وظیفه بازبینی صحنه‌ها را بر عهده داشتند نیز تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ محروم شدند.

بااین‌همه اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد که به سبب قوانین امکان تغییر نتیجه وجود ندارد، اما چامیزو در سیت یک آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *