ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

گلرهای خارجی قبلی چه گلی بر سر این تیم زدند؟

خرید منحوس برای استقلال!

ورزش‌مدیا: شایعات مربوط به حضور ودران کیوسفسکی گلر بوسنیایی در استقلال روز به روز جدی‌تر می‌شود. انتقالی که هزاران سوال بی جواب را در ذهن....

ورزش‌مدیا: شایعات مربوط به حضور ودران کیوسفسکی گلر بوسنیایی در استقلال روز به روز جدی‌تر می‌شود. انتقالی که هزاران سوال بی جواب را در ذهن هواداران این تیم ایجاد کرده و ناراحت‌کننده است که پاسخ هیچکدام از این سوالات را تاکنون مدیران و کادرفنی استقلال نداده‌اند. اگر انتقال کیوسفسکی به استقلال رسمی شود، او پنجمین دروازه بان خارجی تاریخ باشگاه خواهد بود. جالب آن که غیر از یکی از چهار گلر‌ قبلی، سه دروازه‌بان دیگر اصلا به درد استقلال نخورده‌اند و دو مورد‌شان بدون انجام حتی یک بازی ایران را ترک کردند!

پیر کارلو؛ نخستین خارجی تاریخ استقلال

شاید هواداران استقلال نام این گلر را برای اولین بار شنیده باشند، اما او جزو اولین خریدهای تاریخ باشگاه تاج به حساب می‌آید؛ دروازه‌بانی که تبدیل به نخستین خارجی تاریخ باشگاه نیز شد و حدود یازده سال درون قفس توری تاج می‌درخشید تا اینکه ناصرخان حجازی جایگزین او شد.

جورج توپالوویچ؛ متوسط روبه ضعیف

نزدیک به ۶۰ سال طول کشید تا دومین دروازه بان خارجی استقلال از راه برسد. این بار یک گلر خوش قد و بالای صربستانی بود که توسط امیرقلعه‌نویی در سال ۱۳۸۳ به جمع آبی‌ها اضافه شد. عملکرد‌ او اما برخلاف تیپ و استایل خوبش چندان چنگی‌ به دل نمی‌زد و در نهایت با انجام ۲۲ بازی از استقلال جدا و راهی لیگ یک شد.

لیام ردی؛ چرا آمد چرا رفت؟

این گلر استرالیایی نیز توسط قلعه‌نویی در سال ۱۳۹۱ به استقلال آمد و بدون حتی یک بازی جدا شد. لیام ردی بعد از ترک ایران، سال‌های درخشانی را در لیگ استرالیا سپری کرد و این سوال در ذهن هواداران استقلال ایجاد شد که چرا به اندازه یک نود دقیقه نیز به او فرصت خودنمایی در ایران داده نشد؟

آلبرتو داسیلوا، گلری که همیشه دندان درد داشت!

سرانجام آخرین دروازه بان غیرایرانی استقلال نیز توسط قلعه نویی به این تیم اضافه شد. آلبرتو داسیلوای برزیلی که سابقه قهرمانی در لیگ برزیل را هم داشت، تابستان ۱۳۹۳ به استقلال پیوست اما او نیز همانند لیام ردی بدون حتی یک بازی رسمی از جمع شاگردان قلعه نویی جدا شد. نکته جالب توجه دوران حضورش در استقلال، غیبت بیش از حد او به دلیل مصدومیت‌های عجیب و غریب از جمله دندان‌درد بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *