ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

تصمیم بحث برانگیز وی.ای.آر

خروس‌ها از شکست گریختند

ورزش‌مدیا: فرانسه 0 هلند 0. نبرد دو غول فوتبال اروپا و جهان بدون گل به فرجام رسید. این مصاف تحت تأثیر پیروزی دو تیم در....

ورزش‌مدیا: فرانسه 0 هلند 0. نبرد دو غول فوتبال اروپا و جهان بدون گل به فرجام رسید. این مصاف تحت تأثیر پیروزی دو تیم در نبردهای دور نخست از حساسیت چندانی برخوردار نبود و آنقدرها جذاب و تماشایی نشد.

باهمه این حرف‌ها شاگردان رونالد کومان در دقیقه 69 دروازه خروس‌ها را گشوده و تیم پر ستاره دیدیه دشان را در آستانه شکست قرار دادند. گلی که با شوت زیبای ژاوی سیمونز به دست آمده بود اما بعد از مشورت طولانی داوران مردود اعلام شد. ساکنان اتاق وی ای آر بر این اعتقاد پافشاری کردند که دنزل دومفریس (بازیکن هلند که در آفساید بود و البته ظاهرا تأثیر مستقیمی در گل نداشت) در مسیر حرکت دروازه‌بان فرانسه قرار گرفته و تصمیم‌گیری برای آقای گلر را غیر ممکن کرده است.

در هرحال از همان لحظه نخست اعلام آفساید و با توجه به اختلاف نظری که در میان داوران بوجود آمد، معلوم بود که مردود شدن این گل به یکی از چالش‌های بحث برانگیز داوری در یورو 2024 تبدیل خواهد شد. همین است که سرمربی لاله‌های نارنجی بلافاصله بعد از پایان مسابقه به این تصمیم واکنش نشان داد و گفت:

«من فکر می‌کنم که دومفریس جایگیری بدی داشت و در آفساید بود اما مشکلی برای دروازه‌بان ایجاد نکرده بود. وقتی چنین اتفاقی رخ ندهد، گل باید درست باشد و قبول شود. و شما پنج دقیقه برای تشخیص این صحنه نیاز داشتید؟ من چنین چیزی را نمی‌فهمم.»

به این ترتیب هلندی‌ها با رأی داوران از یک پیروزی بزرگ و روحیه بخش محروم شدند. این در حالیست که آنها در 7 بازی اخیر مقابل فرانسه 6 تا را باخته و تنها یک‌بار موفق به شکست دادن خروس‌ها شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *