ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

کشتی‌گیرهایی که به المپیک نرسیدند

جای خالی نابغه‌ها

ورزش‌مدیا: چهار نفر از قهرمانان کشتی آزاد المپیک 2020 توکیو در پاریس غایب خواهند بود و رقابت‌ها را از خانه دنبال خواهند کرد. 65 کیلوگرم....

ورزش‌مدیا: چهار نفر از قهرمانان کشتی آزاد المپیک 2020 توکیو در پاریس غایب خواهند بود و رقابت‌ها را از خانه دنبال خواهند کرد.

65 کیلوگرم ، تاکوتو اوتوگورو، ژاپن:

این نابغه نوظهور ژاپنی که در حوالی 19 سالگی فاتح رقابتهای جهانی و المپیک شده بود، در جهانی بلگراد مغلوب  اسماعیل موسوکایف کشتیگیر روس تبار تیم ملی مجارستان شد و در رقابتهای انتخابی ژاپن هم در یک مبارزه جنجالی از کوتارو کیوکا شکست خورد تا از راه یابی به پاریس 2024 بازماند.

86 کیلوگرم، دیوید تیلور، آمریکا:

قهرمان بلند آوازه آمریکایی و دارنده 4 مدال طلای جهان و المپیک با قبول دو شکست متوالی مقابل آرون بروکس در رقابتهای انتخابی تیم ملی امریکا از لیست مسافران المپیک خارج شد. او بزرگترین رقیب حسن یزدانی در سالیان اخیر بشمار میرفت. تیلور بعد از این ناکامی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

97 کیلوگرم، عبدالرشید سعدالله‌اف، روسیه:

داستان تانک روس‌ها با سایر قهرمانان کمی تا قسمتی متفاوت بود. عبدالرشید با نظر کمیته بین المللی المپیک اجازه حضور در رقابت‌های کشتی اروپا و کسب سهمیه المپیک را از دست داد. او نتوانست در رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس حاضر شود و  به احتمال فراوان المپیک پاریس را از دست خواهد داد. قهرمان روس به سبب حمایت از عملیات روسها در اوکراین مشمول این محرومیت شده است.

سعدالله‌اف دو طلای المپیک و 5 طلای جهان را در کارنامه دارد.

125 کیلوگرم ، گیبل استیوسون، آمریکا:

اعجوبه سنگین وزن تیم ملی آمریکا که با کشتی‌های درخشان در توکیو همه را غافلگیر کرد. استیوسون اما با کسب طلای المپیک از رقابت‌های کشتی آزاد کناره‌گیری کرد و در اوج جوانی به سمت کشتی کج تغییر مسیر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *