ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::17 تیر, 1403

«تانک روس» در حسرت المپیک

ورزش‌مدیا: عبدالرشید سعدالله‌اف، نابغه کشتی آزاد جهان و از پر افتخارترین کشتی‌گیران تیم ملی روسیه از حضور در رقابت‌های المپیک پاریس محروم شد. وی ظاهرا....

ورزش‌مدیا: عبدالرشید سعدالله‌اف، نابغه کشتی آزاد جهان و از پر افتخارترین کشتی‌گیران تیم ملی روسیه از حضور در رقابت‌های المپیک پاریس محروم شد. وی ظاهرا به دلیل حمایت از روسیه در جنگ علیه اوکراین دچار محرومیت شده است. اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد عبدالرشید سعدالله‌اف نتوانسته معیارهای تعیین شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک برای ورزشکاران بی‌طرف را برآورده کند. این کمیته به صورت مستمر ورزشکاران روسی و بلاروسی را رصد خواهد کرد تا شرایط تعیین‌شده برای شرکت در مسابقات را کاملا رعایت کرده باشند.

فدراسیون کشتی روسیه تلاش می‌کند با تهیه لایحه‌ای مبسوط و مستند به دفاع از اسطوره 97 کیلوگرم تیم ملی پرداخته و مجوز حضور او در رقابت‌های المپیک را بدست آورد.میخاییل مامیاشویلی رئیس فدراسیون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «متاسفانه تاکنون دو مرتبه از حضور کاپیتان روسیه در مسابقات جلوگیری شده است. این تصمیم شرم آور توسط کمیته‌بین‌المللی المپیک اتخاذ شده و اتحادیه جهانی کشتی برای رفع این مشکل هر کاری که توانست انجام داد اما به نتیجه نرسید.»

مامیاشویلی همچنین تهدید کرد: «ما با توجه به همه جوانب مثبت و منفی، در نهایت تصمیم می‌گیریم در المپیک پاریس حاضر شویم یا خیر.»

عبدالرشید سعدالله‌اف 27 ساله مشهور به «تانک روس» 2 طلای المپیک، 5 طلای جهان و 4 طلای اروپا بدست آورده و از بخت‌های مسلم کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک پاریس بشمار می‌آید.

0 پاسخ

  1. چه باک؟ روسیه، ایران، بلاروس، چین و البته کره شمالی واسه خودشون یک المپیک راه بندازند مسابقه بدن، قهرمان شن، خوشحالی کنن!!
    اون موقع که واسه به دست آوردن دل پوتین حماسه سرایی می کرد باید فکر این روزها رو هم می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *