ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::11 تیر, 1403

کره در محاصره عرب‌ها

به 1+5 خوش آمدید!

ورزش‌مدیا: در حالیکه بعد از برگزاری قرعه کشی مرحله انتخابی جام جهانی در آسیا، عمده توجه اهالی فوتبال در ایران به گروه تیم ملی و....

ورزش‌مدیا: در حالیکه بعد از برگزاری قرعه کشی مرحله انتخابی جام جهانی در آسیا، عمده توجه اهالی فوتبال در ایران به گروه تیم ملی و گروه C  به عنوان گروه مرگ مسابقات دوخته شده، به احوالات گروه B  و تیم‌های آن کمتر دقت شده است. در این گروه جز کره جنوبی که در دهه‌های اخیر مسافر همیشگی جام جهانی بوده، فقط عراقی‌ها یکبار در جام جهانی 1986 حاضر بوده‌اند.

به این ترتیب در حالیکه به غیر از کره، قدرت برتر دیگری در جمع شش تیم گروه B  حضور ندارد، فرصت بسیار مغتنمی برای عراق و اردن فراهم شده تا بطور مستقیم به جام جهانی راه یابند. دو تیمی که در جام ملت‌های اخیر نمایش‌های امیدوار کننده‌ای ارائه کرده بودند. بویژه اردن به عنوان فینالیست جام ملت‌ها قادر است به ماجراجویی‌هایش ادامه داده و نخستین‌بار حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا را تجربه کند.

نکته قابل تأمل گروه B اما حضور 5 تیم عربی در کنار کره جنوبی است. این موضوع دست کم از لحاظ سفرهای پنج‌گانه کره‌ایها به خاور میانه، مشکلاتی برای آنها فراهم خواهد کرد. ضمن آنکه رقابت بین تیم‌های ملی عربی را به اوج خواهد رساند. کل‌کل درونی ملت‌های عربی را نباید فراموش کرد، آنها مدت‌هاست که در تقابل با یکدیگر با انگیزه فراوان به میدان می‌آیند و هیچ‌کدامشان در تقابل با دیگری خودش را از پیش بازنده نمی‌داند. نبرد پر از تنش عراق و اردن در جام ملت‌ها شاهدی بر این مدعاست.

به این ترتیب خلق شگفتانه‌های غیر منتظره دور از ذهن نخواهد بود. اتفاق محتملی که تنور رقابت‌های گروه B  را گرم‌تر از آنچه بنظر می‌رسد خواهد کرد و ممکن است به معرفی مسافری دور از انتظار به جام جهانی منتهی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *