ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

چالش انتخاب سرمربی

به یک دیپلمات کهنه‌کار نیازمندیم!

ورزش‌مدیا: داستان انتخاب، مذاکره و ثبت قرارداد سرمربی خارجی در دو باشگاه بزرگ پایتخت به گذر از هفت خوان رستم شباهت دارد. کار چنان دشوار....

ورزش‌مدیا: داستان انتخاب، مذاکره و ثبت قرارداد سرمربی خارجی در دو باشگاه بزرگ پایتخت به گذر از هفت خوان رستم شباهت دارد. کار چنان دشوار و مسیر چنان صعب‌العبور شده که حتی به نقل قول مشهورترین و موثق‌ترین خبرنگاران اروپایی هم نمی‌توان اکتفا کرد. از سنگ اندازی دلال‌ها و سهم‌خواهان گرفته تا حملات زامبی‌های مجازی رقیب می‌توانند هر توافقی را بهم زده و هر تفاهمی را کأن لم یکن کنند.

حکایت مذاکره والتر ماتزاریی سرمربی سرشناس ایتالیایی و باشگاه سرخ‌پوش تهرانی یکی دیگر از ده‌ها موردی است که در سالهای اخیر اتفاق افتاده و چنانکه پیداست تحت تأثیر مسائل حاشیه‌ای در شرف بی نتیجه ماندن است. اوضاع چنان بغرنج شده که اگر باشگاه‌ه‎ای لیگ برتری بعد از چالش به خدمت گرفتن داوران بازنشسته، به استخدام دیپلمات‌های کهنه‌کار و حتی وزرای خارجه  از دور خارج شده روی آوردند هم هیچکس تعجب نخواهد کرد.

حسین بادامکی بازیکن اسبق و معاون ورزشی فعلی پرسپولیس در واکنش به اخبار ضد و نقیض چند روز اخیر گفته:

«سرمربیگری پرسپولیس یک چالش بزرگ است؛ نه برای اینکه کدام مربی را بیاوریم، بلکه چالش ما بیشتر برای این است که گذر از افرادی که در فوتبال فعالیت می‌کنند، به خصوص ایجنت‌ها، خیلی سخت است.

 همانطور که می‌دانید ما با آقای ماتزاری صحبت کردیم و توافق خوبی هم کردیم و اجازه هم ندادیم کسی از داخل متوجه شود، اما به محض اینکه خبرگزاری‌های آن طرف اعلام کردند، یکباره اتفاقات عجیبی افتاد که کار پیچ خورد و صحبتی که با مدیربرنامه‌های ایشان کردیم، گفتند از داخل ایران تماس گرفتند و شرایط را بغرنج نشان دادند و صحبت‌های خوبی نکردند. من فکر می‌کنم این کار حرفه‌ای نیست که به خاطر اینکه یک مربی به ایران نیاید، چنین حرف‌هایی نزنیم.»

بادامکی درباره آخرین موضع ماتزاری هم می‌گوید:

«خودشان مشکلی نداشتند اما کمک مربی‌هایی که چند سال است با ایشان کار می‌کنند و قرار است آنها را بیاورند، دچار شک شده‌اند و مضطرب و نگران هستند. ما صحبت کردیم و گفتیم خیال‌تان راحت باشد، اما از ما فرصت خواستند که فکر کنند و جواب بدهند.

با اینکه در سکرت ماندن قرارداد آقای ماتزاری خیلی خوب پیش رفتیم اما چون از آن طرف اعلام شد، ۵۰-۵۰ شد.ما در حال مذاکره هستیم و صحبت می‌کنیم. انشالله ظرف امروز و فردا مشخص می‌شود.»

در هرحال معلوم نیست همین سخنان بادامکی هم برای دور زدن دلال‌ها و غافلگیر کردن جماعت سهم‌خواه گفته شده یا واقعا ماتزاری به خاکریز مأیوس کننده 50-50 عقب نشسته و عملا عطای سرخ‌ها را به لقایشان بخشیده است. هرچه باشد مثل اینکه باز هم پروسه انتخاب سرمربی در یکی از دو کلوپ پر هوادار پایتخت در مسیر تبدیل شدن به یک چالش فرساینده و اعصاب خرد کن در حال حرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *