ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

مانشافت علیه طلسم 36 ساله

انتقام با سه تفنگدار

ورزش‌مدیا: تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا جمعه شب و در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نبردی که از سوی بسیاری....

ورزش‌مدیا: تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا جمعه شب و در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نبردی که از سوی بسیاری از ناظران و کارشناسان فینال زودهنگام بازی‌ها تلقی شده است. این بازی اما اسباب نگرانی ژرمن‌های میزبان را فراهم کرده زیرا از واپسین برد آنها در مقابل ماتادورها 36 سال می‌گذرد. آنها آخرین‌بار اسپانیا را در یورو 1988 با نتیجه 0-2 شکست داده‌اند. از آن به بعد 6 بازی رسمی دو تیم با 3 مساوی و 3 برد لاروخا همراه بوده است. تلخ‌ترین شکست‌ها اما به فینال یورو 2008 و نیمه نهایی جام جهانی 2010 باز می‌گردد، جایی‌که آلمان‌ها دو جام متوالی را به سبب باخت به رقیب بسیار آماده آن سال‌ها از دست دادند.

حالا و در یک‌چهارم نهایی یوروی خانگی 2024 شاید موعد انتقام فرا رسیده باشد. رودی فولر ستاره و سرمربی اسبق تیم ملی و مدیر ورزشی فعلی مانشافت در پاسخ به پرسش «بیلد» درباره راه‌های شکست دادن اسپانیا گفته:

«اسپانیا همیشه ‏فوتبالیست‌های خوبی دارد و آنها حالا در بالاترین سطح ممکن بازی ‏می‌کنند. سبک سنتی و کلاسیک فوتبال اسپانیا در این یورو با دو ‏وینگر فوق‌العاده سریع کامل شده و این باعث می‌شود آنها ‏خطرناک‌تر باشند. وقتی دوئل‌های یک مقابل یک دو وینگر جوان‌شان ‏را می‌بینم واقعا شگفت‌زده می‌شوم .

…ما هم در تیم ملی چنین بازیکنانی داریم. خیلی‌ها اهمیت لروی ‏سانه، ماکسی بایر یا کریس فوهریش را درک نمی‌کنند. این سه نفر ‏سرعتی خارق‌العاده دارند و وقتی به زمین می‌روند برای مانشافت ‏فوق‌العاده باارزشند. با وجود چنین بازیکنانی شما می‌توانید به هر ‏حریفی ضربه بزنید. در کنار این بازیکنان سرعتی، ما بازیکنان دیگری ‏داریم که در این تورنمنت درخشان شده‌اند و ما با استفاده از همه ‏این داشته‌ها می‌توانیم اسپانیا را شکست دهیم.»

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *