ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

سوییس علیه طلسم 30 ساله

این‌بار ایتالیا باش!

ورزش‌مدیا: در آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 تیم های سوییس و ایتالیا مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. دو تیم با قرار گرفتن در رتبه....

ورزش‌مدیا: در آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 تیم های سوییس و ایتالیا مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. دو تیم با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه‌های A و B به این بازی رسیده‌اند.

شاگردان مورات یاکین با برتری مقابل مجارستان و دو تساوی در مصاف با آلمان و اسکاتلند ضمن کسب 5 امتیاز پشت سر آلمان میزبان به دور بعد رسیده‌اند. متوقف کردن آلمان با نمایشی جذاب و سزاوارانه نقطه عطف نمایش سوییسی‌ها در یورو 2024 بشمار می‌آید. بااین‌همه تساوی مقابل اسکاتلند تا حدود زیادی امیدواری‌های بوجود آمده درباره آنها را با تردید همراه می‌کند.

در سمت دیگر ایتالیا وضعیتی متناقض و گمراه کننده دارد. آنها مدافعان عنوان قهرمانی هستند اما از 2014 به این‌سو به جام جهانی نرسیده‌اند. پسران اسپالتی جام را با پیروزی 1-2 مقابل آلبانی آغاز کردند. در نبرد دوم اما با نمایشی مأیوس کننده و در حالیکه بشدت تحت فشار قرار داشتند، با گل بخودی کلافیوری مغلوب اسپانیا شدند.لاجوردی پوشان در بازی سوم و در شرایطی که تا ثانیه‌های پایانی وقت‌های تلف شده نیمه دوم مغلوب کرواسی شده بودند، با گل دقیقه 8+90 ماتیا زاکانی به بازی بازگشته و ضمن قرار گرفتن در جایگاه دوم، اسباب حذف تیم سوم جام جهانی را فراهم کردند.

از آخرین پیروزی سوییس در مقابل ایتالیا بیش از 30 سال گذشته. آنها آخرین‌بار در 1993 و با نتیجه یک بر صفر حریف را مغلوب کرده‌ و در 11 نبرد بعدی در مصاف با ایتالیا صاحب 6 تساوی و 5 شکست شده‌اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *