ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::15 تیر, 1403

خط دفاع لرزان تیم ملی، امشب محک می‌خورد

این، کابوس قلعه‌نویی است!

ورزش‌مدیا: به‌طور کلی یکی از نقاط اجماع کارشناسان فوتبال در مورد تیم ملی امیر قلعه‌نویی این است که این تیم خط دفاع ضعیفی دارد. هم....

ورزش‌مدیا: به‌طور کلی یکی از نقاط اجماع کارشناسان فوتبال در مورد تیم ملی امیر قلعه‌نویی این است که این تیم خط دفاع ضعیفی دارد. هم آمار و ارقام به وضوح چنین مسئله‌ای را نشان می‌دهد (9کیلن‌شیت در 22بازی) و هم ارزیابی کیفی عملکرد ملی‌پوشان بر چنین گزاره‌ای صحه می‌گذارد. در همین مسابقه آخر با هنگ‌کنگ، تیم ملی 2گل خورد و چندین موقعیت دیگر هم به رقیب کم‌توان خود داد که واقعا عجیب بود. اگر فقط یک یا 2بازی باشد، می‌شود یک طوری با داستان کنار آمد، اما ماجرای تیم ملی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و ضعف دفاعی تیم امیر مرتب تکرار شده است؛ به قدری که قاطعانه می‌توان از این مسئله به‌عنوان عامل اصلی حذف تیم ملی از جام‌ملت‌های آسیا یاد کرد.

به هر جهت امروز و در آخرین مسابقه از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی، تیم ملی در حالی رودرروی ازبکستان قرار خواهد گرفت که هر دو تیم پیش از این صعودشان به مرحله بعد را قطعی کرده‌اند و بازی از این جهت تشریفاتی است. این اما از جنبه «حیثیتی» ماجرا نمی‌کاهد؛ جایی که ازبکستان در رده تیم‌های در حال رشد قاره آسیا طبقه‌بندی می‌شود. آنها در بازی رفت هم شکست دوگله نیمه نخست را با تساوی 2-2 عوض کردند و حسابی تیم ملی را آزار دادند. همچنین در فینال مسابقات کافا هم تیم ملی خیلی سخت و تنها با یک گل توانست از سد ازبکستان بگذرد.

بنابراین روشن است که این مسابقه می‌تواند برای ایران سخت و برای ازبکستان محلی به‌منظور اثبات شایستگی‌هایش باشد. می‌دانیم و می‌دانید که نام‌آشناترین ستارگان حریف هم ماشاریپوف و اورونوف هستند که در لیگ حسابی مدافعان ایرانی را آزار دادند. حالا آنها در کنار سایر ستاره‌های ازبک می‌توانند ساختار دفاعی تیم ملی را به‌طور جدی محک بزنند. آیا مدافعان امیر از این آزمون دشوار سربلند بیرون خواهند آمد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *