ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

قرعه‌ای که امیر هم نمی‌توانست در بیاورد

استثنائا حق با خیابانی است!

ورزش‌مدیا: در شرایطی که نفس 48 تیمی شدن جام‌جهانی و صعود 8.5 تیم از آسیا به مرحله نهایی این مسابقات عملا باعث شده بود مسیر....

ورزش‌مدیا: در شرایطی که نفس 48 تیمی شدن جام‌جهانی و صعود 8.5 تیم از آسیا به مرحله نهایی این مسابقات عملا باعث شده بود مسیر بزرگان قاره بسیار هموار شود، اتفاق خوشایندتری هم برای تیم ملی ایران در مراسم قرعه‌کشی رخ داد. قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی 2026 در منطقه آسیا در حالی روز پنجشنبه برگزار شد که ایران در گروه نخست کنار قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی قرار گرفت. توجه داشته باشید که از هر گروه 2 تیم به طور مستقیم به مرحله نهایی جام‌جهانی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم راهی پلی‌آف خواهند شد. سهولت شگفت‌انگیز و خارقا‌لعاده این گروه در حدی است که شاید حتی اگر تیم امید ایران هم در مسابقات حضور بیاید، جواز صعود به جام‌جهانی را کسب کند. در مقام مقایسه فقط کافی است گروه سوم را در نظر بگیرید که در آن ژاپن، عربستان، استرالیا، چین، اندونزی و بحرین کنار هم قرار گرفته‌اند؛ گروه مرگ به تمام معنا. گروه دوم این بازی‌ها هم با کره‌جنوبی، عراق، اردن، عمان، فلسطین و کویت تشکیل شده است.

می‌دانیم اتفاق نادری است که حق با جواد خیابانی باشد، اما این بار باید گفت تعبیر گزارشگر قدیمی تلویزیون در مورد این مسابقات چندان بیراه نیست: «با توجه به این گروه‌بندی، حالا دیگر نرفتن به جام‌جهانی سخت‌تر از رفتن به جام‌جهانی است!» به هر تقدیر مسابقات از روز 15 شهریور با نبرد ایران و قرقیزستان در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد و روز 20 خرداد سال آینده با مصاف برابر کره‌شمالی در خانه حریف پایان خواهد یافت. نکته دیگر این که کره‌شمالی حق میزبانی در زمین خودش را ندارد و احتمالا در چین یا اندونزی به مصاف رقبا خواهد رفت. دیگر چه می‌خواهید؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *