ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::12 تیر, 1403

دو نسل در یک قاب

از هیبت بوفون وحشت کردم!

ورزش‌مدیا: جانلوئیجی بوفون گلر افسانه‌ای تیم ملی ایتالیا پیش‌تر گفته بود: «وقتی فدریکو کیه‌زا را در زمین فوتبال مقابل خودم دیدم، به فکر بازنشستگی افتادم....

ورزش‌مدیا: جانلوئیجی بوفون گلر افسانه‌ای تیم ملی ایتالیا پیش‌تر گفته بود: «وقتی فدریکو کیه‌زا را در زمین فوتبال مقابل خودم دیدم، به فکر بازنشستگی افتادم زیرا با پدر او هم تیمی بودم.»

حالا اما کیه‌زای پسر در گفتگو با فرانس فوتبال از مسائل مختلفی سخن گفته و از جمله به رابطه‌اش با بوفون اشاره کرده است. او درباره اولین مواجه با آقای دروازه‌بان گفته:

«من با توپ بزرگ شدم. بازی پدرم را تماشا می‌کردم و پیراهن‌هایی که او جمع می‌کرد، می‌پوشیدم. وقتی پدرم برای پارما بازی می‌کرد، جیجی بوفون به خانه ما آمد و مرا ترساند. او جثه بسیار بزرگی داشت، با آن ظاهر که موهایش را بالا زده بود، او را نشناختم. از او ترسیدم و گریه کردم.»

در نهایت بوفون  با هر دو کیه‌زای پدر و پسر همبازی شد. او حالا در کسوت مدیر تیم ملی یک‌بار دیگر با فدریکو همراه و هم سرنوشت شده است. آنها در یورو حضور دارند تا از عنوان قهرمانی لاجوردی پوشان دفاع کنند. تیم اسپالتی شاید به اندازه ایتالیای نوستالژیک دهه‌های گذشته پر از ستاره‌های الهام بخش نباشد، ایتالیایی‌ها اما همواره در اوج ناامیدی و حاشیه‌نشینی کارهای بزرگی انجام داده‌اند. اصلا قریب به اتفاق قهرمانی‌هایشان درست زمانی بدست آمده که سایر مدعیان آنها را نادیده گرفته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *