ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::17 تیر, 1403

به کاپیتانی آلمان افتخار می‌کنم

از اسپانیا نمی‌ترسیم

ورزش‌مدیا: ایلکای گوندوگان کاپیتان ترکتبار تیم ملی فوتبال آلمان در آستانه رقابت حساس با اسپانیا و در مصاحبه‌ای با مارکا ضمن اشاره به قدرت رقیب....

ورزش‌مدیا: ایلکای گوندوگان کاپیتان ترکتبار تیم ملی فوتبال آلمان در آستانه رقابت حساس با اسپانیا و در مصاحبه‌ای با مارکا ضمن اشاره به قدرت رقیب گفت:

«فکر می‌کنم 50-50 باشد. اسپانیا در چهار بازی انجام شده تاکنون بهترین تیم مسابقات بوده است. شاید ما دومین تیم برتر جام بوده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم کل اروپا برای این بازی هیجان‌زده هستند. اما ما احساس آمادگی می‌کنیم و نمی‌ترسیم. ما تجربه زیادی در تیم خود داریم و می‌خواهیم به دور بعد برویم. این می‌تواند برای ما یک مزیت باشد که اسپانیا هنوز در طول مسابقات لطمه‌ای ندیده، چون آن‌ها در هر چهار مسابقه نسبت به حریف خود برتر بودند. اگر مدتی مالکیت توپ را هم داشته باشیم، خواهیم دید که آن‌ها چه واکنشی نشان می‌دهند. ما قبلاً در بازی با سوئیس و دانمارک آسیب دیدیم و فکر می‌کنم این ما را قوی‌تر کرد.»

ایلکای درباره در اختیار داشتن بازوبند کاپیتانی ژرمن‌ها گفت:

«نمی‌توانم بیشتر از این به خودم افتخار کنم. بستن بازوبند در طول مسابقات آن هم به میزبانی آلمان چیز بسیار خاصی است. گاهی اوقات حتی بهترین بازیکن جهان نمی‌تواند آن را در تمام دوران حرفه‌ای خود تجربه کند. تا اینجای کار، جو باورنکردنی بوده و ویدیوهای فوق‌العاده زیادی از جشن گرفتن طرفداران در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ام.»

گوندوگان به هم‌بازی نوجوانش در بارسا که این‌روزها در ترکیب ماتادورها می‌درخشد هم اشاره کرد:

«حتی اگر [یامال] 20 یا 21 ساله بود، باز هم باورنکردنی بود که چقدر خوب است. او بدون شک یکی از با استعدادترین بازیکنان جوان اروپاست. اما از طرف دیگر، محافظت از او نیز مهم است: او 16 ساله است، او فصل آینده 17 ساله خواهد شد. ذهن او باید همیشه آزاد باشد، او نباید هیچ فشاری را احساس کند. این وظیفه همه در باشگاه در آینده خواهد بود تا بهترین بازدهی را از او بگیرند.»

آلمان و اسپانیا جمعه شب و در آغاز مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *