ورزش مدیا ورزش مدیا
پایگاه اطلاع رسانی ورزش رسانه
ورزش مدیا

امروز ::08 تیر, 1403

تمجید پپ از شیاطین سرخ

یونایتد همیشه یونایتد است

ورزش‌مدیا: بعد از ظهر شنبه و با برگزاری فینال جام حذفی در ومبلی، رقابت‌های این فصل فوتبال انگلستان به فرجام می‌رسد. حسن ختام این فصل....

ورزش‌مدیا: بعد از ظهر شنبه و با برگزاری فینال جام حذفی در ومبلی، رقابت‌های این فصل فوتبال انگلستان به فرجام می‌رسد. حسن ختام این فصل نفس‌گیر و پر التهاب اما شهرآورد همیشه حساس منچستر خواهد بود. بندری کارگری واقع در شمال جزیره که برای فوتبال دوستان با دو تیم سرخ‌پوش و فیروزه‌ای رنگ به خاطر آورده می‌شود. اگر دهه پایانی قرن بیستم و نخستین دهه از قرن جدید صحنه یکه تازی سر الکس فرگوس و شیاطین سرخ منچستر یونایتد بود، این جایگاه به تدریج و با خروج پیرمرد اسکاتلندی از تئاتر رویاها دست به دست شد و در نهایت و با حضور پپ گواردیولا در شهر، به اردوگاه رقیب رسید.

البته که یونایتدها هنوز هم پر افتخارتر، اصیل‌تر و پر هوادارتر بشمار میآید. اما همان‌طور که فرگوسن با بدست گرفتن هدایت یونایتدها آنها را بطرزی غیر قابل انتظار از لیورپول عبور داد، هیچ بعید نیست که در سال‌های آینده سیتیزن‌ها نیز با سبقت گرفتن از رقیب همشهری به بالانشین مطلق فوتبال انگلستان تبدیل شوند.

حالا و در آستانه شهرآورد/ فینال جام حذفی پپ گواردیولا درباره این نبرد بزرگ به اظهار نظر پرداخته است:

«یونایتد همیشه یونایتد است. اما مطمئناً در لیگ برتر ما از آنها بهتر بوده‌ایم، اما این فقط یک بازی است. بازیکنان می‌دانند که فقط یک گل آنها را از حریف بهتر می‌کند و خبری از امتیاز و جدول نیست، بازیکنان این را می‌دانند و به همین دلیل این یک بازی بسیار متفاوت خواهد بود.

ما برای یونایتد احترام زیادی قائل هستیم، از زمانی که من به اینجا آمده‌ام همیشه اینطور بوده است. در دهه گذشته، منچستر سیتی بهتر بوده است، اما از نظر تاریخ، یونایتد بهترین تیم انگلیس است و برای همین باید به آنها احترام زیادی گذاشت.»

پپ درباره مقایسه یونایتدها با رئال مادرید و اخراج ژاوی از بارسا هم گفت:

«بدون توجه به فرم، یونایتد می‌تواند هر کاری انجام دهد. مقایسه هر تیمی با رئال مادرید دشوار است. یونایتد تیم بسیار خوبی است و بازیکنان بسیار باکیفیتی در خط حمله دارد. عملکرد برونو فرناندز در این تیم باورنکردنی است.

چه می‌توانم بگویم؟ خبر خوبی نیست. نمی‌دانم چرا اینطور شد پس نمی‌توانم نظر بدهم. وقتی به بارسلونا بروم و با برخی افراد آنجا صحبت کنم، شاید بفهمم، اما الان نمی‌دانم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *